10 Αυγούστου 2023

Ο Παιδικός σταθμός και όσα θα ήθελες να μάθεις.


 Έρχεται λοιπόν αυτή η μέρα που το παιδί σου θα ξεκινήσει να περνάει κάποιες ώρες μακριά από σένα και την ασφάλεια της οικογένειας αλλά μαζί με αυτό φτάνει και η στιγμή που και εσύ καλείσαι να το αποχωριστείς και να το εμπιστευτείς σε αγνώστους. Τι θα ήθελες να ξέρεις, να τους ρωτήσεις, να τους πεις; Τι θα σε έκανε να τους εμπιστευτείς, να πάψεις να αγωνιάς και να αγχώνεσαι

Πολλά τα ερωτήματα, μεγάλη η ανασφάλεια, και δυστυχώς σχεδόν κανείς και τίποτα από όσα ακούσεις δε θα καταφέρουν να σε πείσουν πώς άδικα ανησυχείς. Απλά αναγκαστικά θα συμβιβαστείς. Είτε γιατί πρέπει να επιστρέψεις στη δουλειά σου, είτε γιατί θέλεις να δώσεις στο παιδί σου την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθεί και να βγεί από τη "γυάλα", είτε γιατί έχεις ανάγκη για προσωπικό χρόνο.. Οι λόγοι πολλοί και εξίσου σημαντικοί. 

  Τι θα ήθελες λοιπόν να ρωτήσεις την ή τον παιδαγωγό του παιδιού σου έτσι ώστε να νοιώσεις λίγο καλύτερα ΕΣΥ; Ας τα βάλουμε σε μια σειρά μήπως αισθανθούμε λίγο καλύτερα όλες και όλοι μας!

1.  Πρώτη επαφή με τους παιδαγωγούς και το χώρο
Δε θα ήθελες να δεις και να γνωρίσεις τους ανθρώπους που θα αναλάβουν το παιδί σου αλλά και τον χώρο που το ιδιο θα περνάει τον χρόνο του; Αλήθεια, δε θα έπρεπε να ήθελαν και αυτοί να γνωρίσουν εσένα και το παιδί σου; Να μάθουν για σας, να ενδιαφερθούν για να βοηθηθούν και εν συνεχεία να βοήθησουν το παιδί να ενταχθεί όσο πιο αναίμακτα γίνεται;

2.  Προσαρμογή.
Τι περιλαμβάνει και πόσο διαρκεί η περίοδος της προσαρμογής; Πώς θα προσαρμοστεί ένα νήπιο σε αυτή τη νέα συνθήκη; Πώς θα αντιμετωπίσει ο/η παιδαγωγός την όποια ψυχοσυναισθηματική κατάσταση επέλθει το παιδί, σίγουρα από ανασφάλεια, φόβο και άγχος και πώς ο/η παιδαγωγός θα αναστρέψει ή καλύτερα θα αποτρέψει μια τέτοια κατάσταση;

3.  Ψυχοσυναισθηματική ισσοροπία 
Κατά πόσο ο/η παιδαγωγός μπορεί να ανταπεξέλθει στην διατήρηση της υγιούς ψυχοσυναισθηματικής ισσοροπίας του νηπίου; Τι πρακτικές ακολουθεί; Τι μεθόδους τήρησης κανόνων και εφαρμογής ορίων θέτει; Με ποιούς τρόπους εκτονώνει το άγχος, την ενέργεια, την ανασφάλεια, την άρνηση, την ανυπακοή που θα συναντήσει στο νήπιο; 

4.  Πρόγραμμα και δραστηριότητες
Ποιό είναι το πρόγραμμα και οι δραστηριότητες της ημέρας; Σε τι στοχεύει και τι συμβαίνει αν το νήπιο δε μπορεί ή δε θέλει να ακολουθήσει; Ποιές είναι οι θεμελιώδεις αρχές που βασίζεται το ημερήσιο πρόγραμμα του σταθμού;

5.  Σίτιση και πλάνο διατροφής
Ποιό είναι το διατροφικό πλάνο που ακολουθεί ο παιδικός σταθμός; Επιτρέπεται η χορήγηση γευμάτων και σνακ από το σπίτι; Πώς αντιμετωπίζουν πιθανά προβλήματα και διατροφικές ιδιαιτερότητες σίτισης των νηπίων; 

6. Διατήρηση υγιεινής και ασφάλειας καθώς και προστασία της υγείας των νηπίων
Τηρούνται όλοι οι κανονισμοί υγιεινής και ασφάλειας στον χώρο αλλά και σε κάθε νήπιο ξεχωριστά; Κάθε πότε έρχεται ο γιατρός και πότε ένα νήπιο οφείλει να απέχει λόγω ασθένειας απο τον σταθμό; 

7.  Ενημέρωση γονέα και συναντήσεις με ειδικούς
Κάθε πότε ενημερώνονται οι γονείς για την εξέλιξη και την πορεία του παιδιού τους; Παρέχεται η δυνατότητα των γονέων να συνευρεθούν με ειδικούς (ψυχολόγο, γιατρό, παιδαγωγό) σε περίπτωση ανάγκης;

  Θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πολλά ακόμη ερωτήματα να θέσουμε όντας ο καθένας μας μοναδικός. Παρολαυτά πιστεύω πώς με απαντημένα τα παραπάνω θα νοιώσουμε κάποιου είδους ασφάλεια και θα μπορέσουμε να αποβάλλουμε ένα μικρό ή μεγάλο μέρος από το άγχος μας για το νέο αυτό βήμα.

  Ο καθένας μας οφείλει να τολμήσει να ζητήσει να μάθει όσα περισσοότερα μπορεί για να προετοιμαστεί και κυρίως να προετοιμάσει το παιδί του για να καλωσορίσει και να δεχθεί όσο πιο όμορφα και ομαλά γίνεται τη νέα αυτή συνθήκη, που σίγουρα θα του χαρίσει εμπειρίες και χαρούμενες στίγμες.

6 σχόλια:

Θα χαρώ να αφήσεις το σχόλιο σου εδώ!